Saturday 16 November 2013

Missing piece


Mie alan vahvasti epäilemään, että oon syntyny ihan väärään maahan. Tää Suomi ei vaan tunnu täysin oikealta paikalta mulle. Sukunimi on kyllä niin suomalainen, ettei siitä ainakaan voi erehtyä... Mulla on ainainen matkakuume päällä ja veri vetää kokoajan johonkin lämpimään. Johonkin missä ihmisillä ei ole huolen häivää ja turhista ei murehdita. Just niinkö Ausseissa on tapana sanoa: NO WORRIES.

Viime aikoina Australia on ollu pinnalla tosi monessa paikassa ja yhteydessä. Esimerkiksi koulussa monet tehtävät on liittyny tähän minun lempparimaahan, matkustamiseen ja kansainvälisyyteen. Matkakuume senkun vahvistuu vaan.

Oon ollu viimeksi tähän aikaan Suomessa viis vuotta sitten. Neljä edellistä loppusyksyä/alkutalvea on menny Englannissa, Ausseissa ja Aasiassa ja pakko myöntää, että mielelläni olisin myös tälläkin hetkellä jommassa kummassa kahdesta viimeisestä. Tää aika Suomessa ei ole sitä kaikista iloisinta aikaa. Vai mitä.

Mulla on kyllä kaikki hyvin Suomessa, mutta jokin puuttuu. Ja se jokin on se tunne, kun ajaa autolla rantatietä pitkin kohti upeaa rantaa, palmut huojuu viilentävässä tuulessa ja kaikki ihmiset hymyilee. Se tunne kun katsoo ympärilleen ja vain ihailee tyytyväisenä näkemäänsä. Kaikki tuntuu hyvältä ja mielen valtaa onnellinen tunne.

That's what is missing.


Sydneyn lähellä sijaitseva Blue Mountains oli yks semmonen paikka, joka sai tänki tytön sanattomaksi.


Seuraavassa postauksessa aattelin käydä läpi kaikki ne maat, joissa olen käyny tähän mennessä. Ei helpota matkakuumetta yhtään, mutta minkäs teet :)



Noora

4 comments:

  1. jotenkin tuttuja fiiliksiä! tsemppiä talveen, kyllä se siitä:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti! Tulis vaan lunta tännekin, niin vähän kirkastuis maisemat.. Tsemppiä sinne myös! :)

      Delete
  2. En tiiä onko tää liian henkilökohtanen kysymys, mutta oliks sun vanhemmilla mitään ongelmia hyväksyä Namia sillon ku seurustelitte? Kun mulla on tällä hetkellä mieli maassa, kun vanhemmilla on vähän vaikea hyväksyä mun tapailemaa poikaa, koska se on isänsä puolelta afrikkalainen :/
    Ja muuten! Mulla on tosta säästä ja Suomesta ihan samat fiilarit!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei ollu kyllä kellään mitään rasistista Namia vastaan, ei äitilä, iskällä, eikä mummollakaan :) Aika avoimia ja ennakkoluulottomia on kaikki!

      Harmi kuulla, että sulla ei oo yhtä hyvin asiat tuon suhteen :/ Toivottavasti muuttuu vanhempien mielipide kun ne oppii tuntemaan tätä poikaa enemmän!

      Tsemppiä!!

      Delete